Poradniki do pobrania

Rehabilitacja...

Więcej
2008/03/19 08:45 #2 przez GNIEWKO
GNIEWKO odpowiedział w temacie: Re: Rehabilitacja...
Chodze teraz na rehabilitacje tylko sadze ze nie jest ona do konca fachowo przeprowadzana...napiszcie co powinno sie na takich zajeciach robic bo jestem zielona :)

Witam.
Ja nie byłem na rehabilitacji i od samego uczyłem się sam chodzić na protezie tymczasowej. Już 7-dmy miesiąc śmigam na tymczasówce - jeżdżę na rowerze ,pływam i chodzę na siłownie. Prowadzę samochód bez dodatkowych przeróbek,nie mam lewej nogi.
Na początku chodziłem o dwóch kulach, jak poczułem się trochę pewniej to przeszedłem na 1 kulę, aktualnie używam tylko laski, a na spacery do około 500m nie zabieram żadnej pomocy.
Bardzo ważne jest wzmacnianie mięśni kikuta - odpowiednio wzmocnione mięśnie pozwalają na swobodne chodzenie na protezie i zapewniają solidną stabilizację leja.
Warto zadbać o resztę mięśni ciała bo one pośrednio również bardzo wspomagają chodzenie na protezie .

Co do samej techniki chodzenia to jest to sprawa bardzo indywidualna i tylko przez systematyczny trening można osiągnąć pozytywny efekt- ciężka praca-trzeba się liczyć z upadkami , oby tylko na miękkim podłożu, siniaki też się zdarzają .
Obecnie staram się o protezę stałą i nie ukrywam że wiąże z nią duże nadzieje - a jaka
okaże się rzeczywistość to niebawem się przekonam.
Pozdrawiam. 8-)

Siemanko!!!!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2008/03/17 20:24 #3 przez Optymistka
Optymistka odpowiedział w temacie: Re: Rehabilitacja...
Ja jak byłam na rehabilitacji w klinice 3 tyg. to uczyli mnie chodzić w protezie, jak również miałam ćwiczenia wzmacniające , równoważne itp.

"Nigdy nie rozmawiaj z głupkiem ...
Bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu ...
A potem pokona Cię swoim doświadczeniem..."

Więcej
2008/03/17 20:06 #4 przez ewa
ewa odpowiedział w temacie: Re: Rehabilitacja...